Višednevna posjeta premijera Republike Srpske Radovana Viškovića Kini i najava skore posjete Milorada Dodika, nova su potvrda sve većeg uticaja kineskih firmi u Bosni i Hercegovini. Ali, po koju cijenu?
Kineske i turske firme nemaju više gotovo nikakve konkurencije među stranim kompanijama koje dobijaju građevinske poslove u BiH vrijedne stotine miliona maraka, pokazuju podaci i dokumenti koje je prikupio Detektor. Na 90 posto ovih tendera kompanije iz drugih zemalja se više ni ne prijavljuju.
U posljednje četiri godine Bosna i Hercegovina je s granice vratila najmanje deset Ujgura, pripadnika ugrožene grupe muslimana, dok su dvojica, među kojima je i bivši zatočenik prisilnih kineskih kampova, nakon čekanja azilantskog statusa napustili državu, pokazuje istraživanje Detektora.
Ovog mjeseca otkrivamo kako je Bosna i Hercegovina iznevjerila očekivanja kineske muslimanske manjinske grupe da će ih zaštititi i putujemo u Istanbul u potrazi za Ujgurima koji su se vratili sa naših granica zbog spore reakcije domaćih vlasti.
Ovog mjeseca analiziramo da li Milorad Dodik mijenja Rusiju za Kinu kao svog glavnog međunarodnog partnera i kakve to posljedice ima za Bosnu i Hercegovinu.
Ministarstvo saobraćaja i veza Republike Srpske nije postupilo po sudskoj naredbi za dostavljanje ugovora o koncesiji za izgradnju autoputa Banja Luka – Prijedor dodijeljenoj kineskoj kompaniji, potvrdili su iz organizacije Transparency International u Bosni i Hercegovini, koja je podnijela tužbu.
Okružni sud u Banjoj Luci naredio je Ministarstvu saobraćaja i veza Republike Srpske da nevladinoj organizaciji Transparency International dostavi Ugovor o koncesiji za izgradnju autoputa Banja Luka – Prijedor, koji je 2018. godine zaključen sa kineskom kompanijom.
Nepovjerenje spram politike Rusije prema Bosni i Hercegovini povećalo se u odnosu na prije dvije godine, pokazuje posljednje istraživanje stavova građana Međunarodnog republikanskog instituta (IRI).
Ministar saobraćaja Kantona Sarajevo Adnan Šteta kazao je danas na konferenciji za medije da je kineskim kompanijama koje rade na rekonstrukciji sarajevske pruge proslijedio pitanja o prošlim poslovima, nakon priče Balkanske istraživačke mreže Bosne i Hercegovine (BIRN BiH) o problematičnoj prošlosti jedne od potpisnica ugovora.
Nakon što je zbog odbijanja vlasti u Republici Srpskoj da objave gotovo 600 miliona maraka vrijedan ugovor za izgradnju autoputa prema Prijedoru podnesena tužba, vlasti u Sarajevu odbijaju objaviti ugovor vrijedan 40 miliona maraka sa istom kineskom kompanijom koja renovira šine u glavnom gradu, izazivajući sumnje u uslove i detalje ugovora kod aktivista i “watchdog” organizacija.