Članak

Umjetničkom skulpturom podsjetili na tramvaj zapaljen u maju 1992. godine

7. Avgusta 2019.14:41

This post is also available in: English (English)

Umjetnička skulptura Kentauromahia danas je prevezena na tramvaju kroz Sarajevo – u performansu na koji je gradsko prevozno preduzeće pozvalo sve one koji su se početkom rata, 2. maja 1992. godine, zatekli u tramvaju koji je zapaljen u centru grada, na Skenderiji.

Vožnji je prisustvovao i Bajro Imamović, vozač tramvaja koji je 2. maja prevozio putnike.

“Popodne je počelo i nastavilo pucati. Prva granata je pala u Miljacku, a druga pored zgrade u blizini. Vozio sam tramvaj ‘jedinicu’, pa nije bilo mnogo putnika. Nakon eksplozije smo pobjegli u obližnji park”, prisjetio se Imamović.

Fadila Vašić, koja se u tom trenutku nalazila u tamvaju, prisjetila se, kako je rekla, jezivih slika.

“Nastao je vrisak i jauk, a ja sam izašla iz tramvaja i počela bježati… S tugom se sjećam tog dana. I sada su mi slike ispred očiju”, kazala je Vašić.

Ovaj performans dio je Trećeg internacionalnog festivala “Grad”. Skulptura konja Kentauromahia umjetnički je rad Alme Suljević koji je ona napravila prije 25 godina u remizi preduzeća Gradski saobraćaj Sarajevo (GRAS).

Suljević je rekla da je željela odati počast herojstvu koje su građani Sarajeva iskazali početkom maja 1992. godine, ali i tokom trajanja opsade.

“Bili smo čudo koje je svijet posmatrao. Da li je želio ili ne da nam pomogne, to je drugo pitanje, ali su ipak vidjeli da ljudski duh ne može da umre, jer ne radi na struju, plin, niti vodu”, kazala je ona.

Suljević se prisjetila kako je ova skulptura nastajala i kako se tada moralo odlučiti između kupovine zavoja i elektroda potrebnih za završavanje djela.

Umjetnički direktor festivala Ibro Spahić je rekao da na mjestu gdje je izgorio tramvaj treba da stoji Kentauromahia, kao “simbol tog vremena i trajni znak”. Dodao je da će skulptura tu i da ostane u narednih sedam dana, gdje će čekati veliku šahovsku igru velemajstorice Vesne Mišanović.

Direktor GRAS-a Avdo Vatrić je kazao da je početak pravljenja ove skulpture simbolizovao početak obnove GRAS-a i života u Bosni i Hercegovini.

(Autor: Aleksandar Simić)

US ambasada

 

“Objavljivanje ovog teksta je finansirano grantom Ministarstva vanjskih poslova Sjedinjenih Američkih Država (Department of State).  Mišljenja, nalazi i zaključci koji su ovdje navedeni pripadaju autorima i ne odražavaju nužno mišljenja, nalaze i zaključke Ministarstva vanjskih poslova Sjedinjenih Američkih Država.“

Džana Brkanić


This post is also available in: English (English)