Petak, 13 juna 2025.
Prijavite se na sedmični newsletter Detektora
Newsletter
Novinari Detektora svake sedmice pišu newslettere o protekloj i sedmici koja nas očekuje. Donose detalje iz redakcije, iskrene reakcije na priče i kontekst o događajima koji oblikuju našu stvarnost.


Unutrašnjost automobila, ilustracija. Foto: Pixabay

Nabavka vozila je podijeljena na dva dijela, odnosno LOT-a – jedan za nabavku putničkog vozila od 68.000 konvertibilnih maraka (KM), a drugi za nabavku tri terenska putnička vozila u ukupnoj vrijednosti od 90.000 KM.

U tehničkim specifikacijama tenderske dokumentacije za nabavku putničkog vozila traži se, između ostalog, vozilo minimalne dužine od 4,7 metara, sa zatamnjenim zadnjim bočnim staklima i također zatamnjenim zadnjim staklom, kožnim upravljačem s komandama za radio, telefon i putni računar te grijanje prednjih sjedišta.

Mervan Miraščija iz “Fonda otvoreno društvo BiH” smatra da nabavka ukazuje na nastavak neprimjerenog i neodgovornog ponašanja nadležnih iz ove institucije.

“Mislim da je konačno vrijeme da se ovakvim ‘nemoralnim’ nabavkama, ali i brojnim drugim veoma skupim i veoma problematičnim nabavkama, ovog i drugih javnih preduzeća, počnu baviti istražni i pravosudni organi”, kaže Miraščija, dodajući da do tada ovakve nabavke trebaju biti dokumentovane i javno osuđivane te treba pozivati na njihovo zaustavljanje.

Kako tvrdi, “Ceste Federacije BiH” spadaju u kategoriju institucija, odnosno ugovornih organa s najvećim budžetima za javne nabavke u BiH.

“Samo za 2021. godinu su planirali utrošak od preko 130 miliona KM”, kaže on, pojašnjavajući da se radi o jednoj od brojnih institucija u BiH koje su u monitoringu javnih nabavki vršenih u periodu od 2016. do 2021. godine klasifikovane u crvenu kategoriju.

“Crvena kategorija ukazuje da su nalazi JP-a ‘Ceste Federacije BiH’, prema Uredu za reviziju institucija i drugim kontrolnim organima, kritični i ukazuju na obrasce ponašanja i prakse javnih nabavki koje treba pod hitno zaustavljati, sprečavati i javno osuđivati”, kaže on.

“Ceste Federacije BiH” do objavljivanja ovog teksta nisu odgovorile na upit Balkanske istraživačke mreže Bosne i Hercegovine (BIRN BiH) o ovoj nabavci.

Prema podacima Baze službenih automobila – u koju BIRN BiH unosi sve nabavke u vezi sa automobilima – institucije i javne kompanije su tokom 2020. godine potrošile gotovo pet miliona maraka na kupovinu 150 službenih putničkih vozila, najveći dio nakon početka pandemije, o čemu je BIRN BiH ranije pisao.

Institucije i javne ustanove ili kompanije u BiH, prema podacima Baze, godišnje potroše oko 50 miliona maraka za nabavku novih službenih automobila, uključujući i vozila hitne pomoći, vatrogasna vozila, ali i limuzine, na koje se troši petina godišnjih izdvajanja. U Bazi se trenutno nalaze podaci o više od 11.000 službenih vozila u voznim parkovima institucija i javnih kompanija.

Najčitanije
Saznajte više
Usvojeni državni zakoni kojima zloupotrebe javnih nabavki postaju krivična djela
Državni zastupnici su u drugom čitanju usvojili zakone koji predviđaju visoke novčane i zatvorske kazne za prevare u postupcima javnih nabavki. Da bi zakoni stupili na snagu, potrebno je da ih usvoji i državni Dom naroda. Prijedlog Zakona o sudu BiH nije izglasan.
Dodik i Lukić: Tužilaštvo traži strožije sankcije, Odbrana oslobađanje
Tužilaštvo Bosne i Hercegovine zatražilo je veću kaznu za Milorada Dodika, predsjednika Republike Srpske, dok je Odbrana zatražila od Apelacionog vijeća da ga oslobodi od optužbi za neizvršavanje odluka visokog predstavnika.
Ročište za žalbe Dodiku i Lukiću pomjereno za poslijepodne
Okončana glavna rasprava po tužbi sutkinje Miletić