Nedjelja, 23 Februara 2025.
Sedmični pregled našeg najboljeg materijala
_
Newsletter
Prijavom potvrđujete da imate više od 16 godina i slažete se da povremeno primate promotivne ponude za programe koji podržavaju novinarstvo Detektor.ba. Možete se odjaviti ili prilagoditi svoje postavke u bilo kojem trenutku.


Unutrašnjost automobila, ilustracija. Foto: Pixabay

Nabavka vozila je podijeljena na dva dijela, odnosno LOT-a – jedan za nabavku putničkog vozila od 68.000 konvertibilnih maraka (KM), a drugi za nabavku tri terenska putnička vozila u ukupnoj vrijednosti od 90.000 KM.

U tehničkim specifikacijama tenderske dokumentacije za nabavku putničkog vozila traži se, između ostalog, vozilo minimalne dužine od 4,7 metara, sa zatamnjenim zadnjim bočnim staklima i također zatamnjenim zadnjim staklom, kožnim upravljačem s komandama za radio, telefon i putni računar te grijanje prednjih sjedišta.

Mervan Miraščija iz “Fonda otvoreno društvo BiH” smatra da nabavka ukazuje na nastavak neprimjerenog i neodgovornog ponašanja nadležnih iz ove institucije.

“Mislim da je konačno vrijeme da se ovakvim ‘nemoralnim’ nabavkama, ali i brojnim drugim veoma skupim i veoma problematičnim nabavkama, ovog i drugih javnih preduzeća, počnu baviti istražni i pravosudni organi”, kaže Miraščija, dodajući da do tada ovakve nabavke trebaju biti dokumentovane i javno osuđivane te treba pozivati na njihovo zaustavljanje.

Kako tvrdi, “Ceste Federacije BiH” spadaju u kategoriju institucija, odnosno ugovornih organa s najvećim budžetima za javne nabavke u BiH.

“Samo za 2021. godinu su planirali utrošak od preko 130 miliona KM”, kaže on, pojašnjavajući da se radi o jednoj od brojnih institucija u BiH koje su u monitoringu javnih nabavki vršenih u periodu od 2016. do 2021. godine klasifikovane u crvenu kategoriju.

“Crvena kategorija ukazuje da su nalazi JP-a ‘Ceste Federacije BiH’, prema Uredu za reviziju institucija i drugim kontrolnim organima, kritični i ukazuju na obrasce ponašanja i prakse javnih nabavki koje treba pod hitno zaustavljati, sprečavati i javno osuđivati”, kaže on.

“Ceste Federacije BiH” do objavljivanja ovog teksta nisu odgovorile na upit Balkanske istraživačke mreže Bosne i Hercegovine (BIRN BiH) o ovoj nabavci.

Prema podacima Baze službenih automobila – u koju BIRN BiH unosi sve nabavke u vezi sa automobilima – institucije i javne kompanije su tokom 2020. godine potrošile gotovo pet miliona maraka na kupovinu 150 službenih putničkih vozila, najveći dio nakon početka pandemije, o čemu je BIRN BiH ranije pisao.

Institucije i javne ustanove ili kompanije u BiH, prema podacima Baze, godišnje potroše oko 50 miliona maraka za nabavku novih službenih automobila, uključujući i vozila hitne pomoći, vatrogasna vozila, ali i limuzine, na koje se troši petina godišnjih izdvajanja. U Bazi se trenutno nalaze podaci o više od 11.000 službenih vozila u voznim parkovima institucija i javnih kompanija.

Povezane vijesti
Saznajte više
Naredne sedmice izricanje presude Dodiku i Lukiću
U Sudu Bosne i Hercegovine naredne sedmice planirano je izricanje prvostepene presude predsjedniku Republike Srpske Miloradu Dodiku i bivšem vršiocu dužnosti direktora “Službenog glasnika RS-a” Milošu Lukiću, koji se terete za nepoštivanje odluka visokog predstavnika.
Dodik na sjednici stranke o vraćanju VRS-a, odbacivanju Suda i Tužilaštva BiH, te najavi protesta i mitinga
SNSD smatra da nikakva presuda protiv Milorada Dodika, predsjednika Republike Srpske, ne treba biti donesena, te poziva na mitinge podrške da se usvoje raniji zaključci Narodne skupštine o afirmaciji Vojske Republike Srpske, zakona o nepoštivanju odluka Ustavnog suda BiH, te odbacivanju državnih pravosudnih institucija, rečeno je tokom sjednice Glavnog odbora stranke u Banjoj Luci.
Dežurni policajac nije čuo galamu u stanici u Osmacima
Tužilaštvo traži ponovno suđenje Mustafi Vrapcu