Krizni štab poziva na strpljenje građane Sarajeva zbog zauzetih linija zdravstvenih ustanova
Dom zdravlja Vrazova. Foto: Lejla Zvizdić
Jedan od građana koji ima simptome koronavirusa i još jedan član njegove porodice, koji je u težem stanju, pokušavaju danima dobiti Ambulantu Dobrinja II. Nakon “više od hiljadu bezuspješnih pokušaja” uspostavljanja poziva, obratili su se redakciji Balkanske istraživačke mreže Bosne i Hercegovine (BIRN BiH).
Oni nisu jedini koji ne uspijevaju ostvariti komunikaciju s primarnom zdravstvenom ustanovom. Na grupama društvenih mreža građani pitaju za savjet ili informaciju u vezi s ovim problemom, jer su zbog zauzetih linija, kako navode, prepušteni sami sebi.
BIRN BiH je kontaktirao danas sve domove zdravlja u KS-u, kao i više od deset ambulanti, kako bi provjerili da li su dostupni. Jedino je veza sa Domom zdravlja Ilidža uspostavljena, dok su sve telefonske linije ambulanti bile zauzete ili se niko nije javljao.
“Linije su stalno zauzete, ljudi se stalno javljaju za samoizolaciju i izolaciju, žale se kako nas teško dobijaju”, kaže uposlenica Doma zdravlja Ilidža.
Ispred Kriznog štaba Kantona Sarajevo (KŠ KS) kažu da su linije zauzete zbog postojanja uglavnom jedne analogne telefonske linije po ambulanti i nepostojanja tehničkih mogućnosti za uvođenje dodatnih linija. Dodaju da je i veliki obim posla uposlenika zdravstvenih ustanova.
Ahmed Karović, tehničko lice za telekomunikacije ispred KŠ-a KS-a, poziva građane na strpljenje.
“Mislim da zaista moraju imati strpljenja i da trebaju da budu uporni, sigurno će se neko javiti”, kaže on za BIRN BiH.
Krizni štab preporučuje građanima da u slučaju pojave nekih od simptoma, kao što su povišena temperatura, kašalj, gubitak mirisa ili okusa, ostanu kući te se telefonski jave nadležnom liječniku kako bi dobili daljnje upute.
“Što se tiče centralnih objekata, tu je već situacija bolja, jer svaki centralni objekat ima centralu sa minimalno 16 direktnih linija, tako da ne vjerujem da može doći do nekog zagušenja, jer je najveća frekvencija razgovora na porodičnoj medicini”, navodi Karović.
Karović objašnjava da u KS-u radi blizu 90 ambulanti u kojima uglavnom imaju po jednu analognu telefonsku liniju, te da u njima radi manji broj uposlenih, koji osim javljanja na pozive imaju drugih obaveza.
“S obzirom da je povećana frekvencija telefonskih poziva, mi fizički ne možemo u svakom trenutku svakom pacijentu odgovoriti, dolazi do zagušenja”, kaže on.
On poziva pacijente koji se javljaju zbog produžavanja terapije ili bolovanja da se umjesto telefonskog poziva opredijele za slanje maila svojoj zdravstvenoj ustanovi, kako bi oslobodili linije i pružili mogućnost onima kojima je poziv neophodan. Karović dodaje da u planu imaju rad na dodatnom osposobljavanju tehničkih kapaciteta za komunikaciju s ljekarima.
“Mi radimo na tome da vidimo mogućnost da uvedemo bar nešto mobilnih telefona, gdje će se ljudi moći obratiti putem SMS-a ili društvenih mreža, Vibera… U skorije vrijeme ćemo ocijeniti realizaciju da vidimo finansijski dio nabavke telefona i kartica, i nadamo se da će to puno olakšati i pacijantima i doktorima”, kaže Karović ispred Kriznog štaba KS-a.
Građani na društvenim mrežama pišu i da su ogromne gužve ispred Domova zdravlja Saraj-Polje i Vrazova. Novinarka Lejla Zvizdić napisala je na svom Facebook profilu da pred Domom zdravlja Vrazova četiri sata čeka pregled u COVID ambulanti, gdje treba RTG snimak pluća i testiranje.
“U redu nas ima i potvrđenih pozitivnih i onih koji još ne znaju jesu li. Ja sam među ovim drugim”, napisala je Zvizdić.
U komentarima na njenu objavu mnogi su podijelili slična iskustva.