Samra Zaimović, koja je referent u odsjeku za finansijsko-materijalne poslove Ministarstva za ljudska prava i izbjeglice BiH, objasnila je koje su procedure propisane za vanredni servis vozila. Navela je da Ministarstvo ima ugovor s “Porscheom” za redovno servisiranje.
“Da bi bio odobren vanredni servis, potrebno je pet potpisa i potrebno je podnijeti zahtjev na odobrenje pet dana unaprijed”, navela je Zaimović.
Rekla je da su vanredni servisi plaćani servisu “Dačo” a da su zahtjevi podnošeni na dan isplate ili retroaktivno. Svjedokinji je predočen veći broj naloga za plaćanje s potpisom tadašnjeg ministra Lučića, a ona je ukazivala na to da zahtjevi nisu podnošeni pet dana unaprijed, odnosno da su dostavljani isti dan kada je plaćano ili naknadno.
Na nekim od dokumenata koje je predočila tužiteljica Elvira Stanojlović nije bilo parafa sekretara Ministarstva.
“Znam, kad sekretarka smatra da trošak nije opravdan, da ne potpisuje”, kazala je Zaimović.
Analizirajući jedan od dokumenata za usluge obavljene u autolakirnici “Ristović”, navela je da je to moglo biti obavljeno kod ovlaštenog dobavljača “Porschea”, kao i da koleginice nisu dale saglasnost.
Svjedokinja je kazala da je, pripremajući podatke za odgovor na poslaničko pitanje, uočila da je hotelski smještaj u Novom Sadu prilikom službenog putovanja plaćen dva puta. Vidjela je i da dokumentacija o troškovima reprezentacije ne sadrži sve propisane podatke, kao što su učesnici sastanka i teme.
Prema riječima svjedokinje, ministar raspolaže finansijskim sredstvima i plaća se svaki izdati nalog.
Lučić je optužen za zloupotrebu položaja i pronevjeru u službi, a na teret mu je stavljeno da je postupao protivno odredbama koje definišu i regulišu trošenje i korištenje novčanih i materijalnih sredstava Ministarstva od 2020. do 2022. S njim su optuženi Siniša Papaz kao vlasnik ugostiteljskog objekta, Mirko Ristović kao vlasnik autolakirnice, te Dalibor Šehovac kao vlasnik autoservisa.
Lučićeva braniteljica Vasvija Vidović predočila je da je pravilnikom propisano da se održavanje vozila vrši kod ovlaštenog servisera ako je pod garancijom, navodeći da je sporni “audi” bio star 13 godina. Svjedokinja Zaimović je rekla da vozilo nije bilo pod garancijom, ali je navela da je Ministarstvo sklopilo ugovor s “Porscheom”. Vidović je kazala da nije vidjela taj ugovor.
Zaimović se složila da su vozači zaduženi za kontaktiranje servisa i održavanje vozila, napominjući da su oni upoznati sa pravilnikom i ugovorima Ministarstva. Kazala je da nije vidjela da šef finansija u Ministarstvu nije potpisao neki nalog za plaćanje, a da joj nije poznato da li je sekretarka obrazložila zbog čega nije stavila svoj paraf.
Svjedokinja je braniteljici potvrdila da naloge pripremaju članovi kabineta ministra i da on dobija mnoštvo dokumentacije na potpisivanje. Vidović je interesovalo da li je svjedokinja obavijestila svog pretpostavljenog ukoliko je nešto bilo sporno.
“Ne mogu se sjetiti, sve što mi je sumnjivo ja se konsultujem sa šefom”, rekla je Zaimović.
Vidović je intresovalo da li je ijedna faktura zavedena kao sporna, kao i da li je neki trošak reprezentacije bio nepriznat, ali svjedokinja nije imala te podatke.
Optuženi Lučić je kazao da su ga iz računovodstva zvali kada nije imao potpunu dokumentaciju i obavještavali da će mu troškovi biti skinuti od plate, kao i da su za vanredne servise dobijali drastično manju ponudu. Zaimović je rekla da se ponude “Porschea” i “Dače” ne mogu porediti.
Branilac Šehovca Mirza Ališah predočio je svjedokinjinu izjavu iz istrage u kojoj se navodi da se u slučaju visoke cijene “Porschea” za vanredni servis može tražiti jeftiniji ponuđač. Zaimović je kazala da se ne sjeća da je baš tako rekla.
Branilac je kazao da se u “Porscheu” čeka 30 dana na servis, na šta je svjedokinja rekla da joj to nije poznato.
Nastavak suđenja biće naknadno određen.