Novi Nacrt zakona o Visokom sudskom i tužilačkom vijeću 14. novembra objavljen je na stranici e-konsultacije koje su otvorene do 29. novembra ove godine. Samo dva dana kasnije, na sjednici Vijeća ministara zakazanoj za naredni utorak, raspravljat će se o ovom zakonu, čiji je predlagač Ministarstvo pravde BiH.
Izvršna direktorica Transparency International-a BiH Ivana Korajlić kaže da je u pitanju jedna velika farsa jer se Nacrt Zakona našao na dnevnom redu Vijeća ministara i prije nego što su konsultacije okončane, što ukazuje na izigravanje procedura. Prema njoj je na e-konsultacije postavljena neka verzija zakona samo da bi se reklo da su ispoštovane procedure, s obzirom da su ranije upućivane zamjerke na transparentnost.
“Evropska unija je prepoznala kao obavezu da se provedu konsultacije, a u pozadini smo imali očigledno rad na nekim drugim verzijama. I pitanje je kakvim verzijama”, kaže Korajlić, iz čije organizacije su poslali niz komentara na Nacrt dostupan javnosti.
Ona smatra da je apsolutno nemoguće da, šta god stigne od 29. novembra do 2. decembra na tekst koji je dostupan, to bude analizirano i inkorporirano u zakon.
“Jednostavno moram reći da su i oni koji su se oslonili na e-konsultacije, uključujući i civilno društvo pa i pojedine institucije, napravljeni smo ovdje budalama jer opet nećemo znati ni kakva je verzija došla na Vijeće ministara… I onda ćemo, tek kad dođe na Parlament, saznati u kojoj formi zapravo taj zakon i ide”, jasna je Korajlić.
Državni ministar pravde Davor Bunoza nije odgovarao na poziv i poruke novinara Detektora.
Pored organizacija civilnog društva koje su dale svoje komentare na ovaj zakon, Detektor saznaje da je i Evropska unija dostavila Ministarstvu pravde BiH dopis s njihovim komentarima i primjedbama, koji nisu dostupni javnosti.
Nacrt zakona o VSTV-u jedan je od ključnih zakona koji se moraju usvojiti da bi Bosna i Hercegovina krenula u pregovore za priključenje Evropskoj uniji.
Detektor je analizirao posljednji nacrt ovog zakona objavljen na stranici e-konsultacije, prema kojem je predviđeno da izabrani članovi, predsjednik i potpredsjednik krovne pravosudne institucije mogu biti imenovani na pozicije i ukoliko im nije okončana provjera izvještaja o imovini i interesima za prethodnu godinu, dok nisu ispoštovane preporuke Venecijanske komisije o mjerama za sprečavanje sukoba interesa, brojnost i način izbora članova.




