Komisija za borbu protiv korupcije Predstavničkog doma Parlamenta Bosne i Hercegovine javno je saslušala ministra komunikacija i prometa BiH Edina Fortu o projektu Južna interkonekcija i Zakonu o Agenciji za pružanje usluga u zračnoj plovidbi BiH.
Na pitanje člana komisije, zastupnika Zlatana Begića, da li je s koalicionim partnerima razgovarao o projektu Južne interkonekcije u svojstvu predsjednika stranke ili ministra, Forto je rekao da je razgovarao isključivo ispred Naše stranke.
“Nikakav neprimjeren pritisak nismo imali, a to sam rekao da čak i sa koalicionim partnerima se ne slažemo u svemu, ali meni je to potpuno normalno, meni to nije problem i ne smatram pritiskom”, kazao je Forto i dodao da nije ni protiv Istočne interkonekcije, jer infrastruktura ostaje BiH desetinama godina na raspolaganju.
Političari iz Republike Srpske su godinama unazad, o čemu je Detektor ranije izvještavao, gradnju Južne interkonekcije uslovljavali izgradnjom Istočne interkonekcije. Takav stav ima i Ambasada Ruske Federacije u Bosni i Hercegovini.
Zakon o Južnoj interkonekciji usvojen je u januaru u Domu naroda Parlamenta Federacije Bosne i Hercegovine, što je samo jedan korak u procesu ka energetskoj nezavisnosti naše zemlje od Ruske Federacije. Vijeće ministara BiH će morati donijeti konačnu odluku, a koja je godinama unazad uslovljavana zahtjevima iz Republike Srpske.
Na pitanje Begića da li poznaje Amira Kabirija i da li je s njim razgovarao o projektu, Forto je potvrdio da su se sreli jednom na ceremoniji i jednom održali sastanak.
“On je u svom obraćanju rekao da mu je bitan ovaj projekat i ja nisam ulazio u to s njim, znam da je vlasnik firme kojoj je ovaj energent bitan”, kazao je Forto.
Kabiri je izraelski biznismen, zakupac mostarskog “Aluminija”.
Zastupnik Safet Kešo je podsjetio na saopćenje na stranici ministarstva na kojem je Forto napisao da rado razgovara o projektu i da će mu biti zadovoljstvo raditi na njemu. Kešo je upitao ministra na javnom saslušanju zbog čega danas tvrdi da njegovo ministarstvo nema nadležnost ukoliko je javno izrazio želju da govori o projektu i ukoliko sistematizacijom postoji nadležno radno mjesto u ovom ministarstvu.
“Imamo odsjek za zračni, vodni i cjevovodni transport i imamo stručnog saradnika, ali sistematizacija je iz 2002. godine, a sve je ovo došlo kasnije. Saradnik za cjevovodni transport nikad nije radio u ovoj nadležnosti, ja bih volio da se izmijeni zakon i da on ima nadležnosti. Čim sam došao u ovaj resor, krenuli smo u izmjenu sistematizacije”, rekao je Forto.
Na pitanja o izmjenama Zakona o Agenciji za pružanje usluga u zračnoj plovidbi BiH, koji bi, osim proširenih nadležnosti i modernizacije, uveo i mogućnost neograničenog mandata direktoru agencije, zbog čega postoje indicije da se pogoduje porodično bliskoj osobi predsjednika Hrvatske demokratske zajednice (HDZ) Dragana Čovića, Forto je kazao da su zakon uskladili sa evropskim praksama.
“Ne svodi se moja želja da imamo taj zakon zbog bliskih veza. (…) Šta rade regija i Evropska unija? Regija nema ograničenja u broju mandata, EU najčeše nema ograničenje. Zašto da donosimo manje dobar zakon jer je neko s nekim povezan. Ta osoba je imenovana u dva mandata prije nego sam ja kročio na ovu funkciju”, naveo je Forto.
Na pitanje zastupnika da li bi izbacio odredbu o neograničenom mandatu i spriječio sumnje u korupciju zbog odnosa direktora agencije i Čovića, Forto je negirao navodeći da neće odustati od evropske prakse zbog “nečije veze”.