Srijeda, 19 Februara 2025.
Sedmični pregled našeg najboljeg materijala
_
Newsletter
Prijavom potvrđujete da imate više od 16 godina i slažete se da povremeno primate promotivne ponude za programe koji podržavaju novinarstvo Detektor.ba. Možete se odjaviti ili prilagoditi svoje postavke u bilo kojem trenutku.
Performans “Zea Mays”. Foto: BIRN BiH

Umjetničku instalaciju u najvećoj mogućoj mjeri kreira publika, a koja je na razne načine nastojala pomoći autorici Ana-Mariji Tomić, koja je u ovom performansu žrtva nasilja na internetu.

Pojedini učesnici su autoricu u toku performansa grlili, drugi su je pokrivali jaknom, dok su joj se neki odlučili pridružiti te kleknuti pored nje, kako bi osjetili dio njenog bola i patnje, a Damir Čobo i Rijad Kaniža bili su zaduženi za svjetlo i zvuk u realnom vremenu.

Tišina je simbolično fundamentalni aspekt ovog performansa, a Tomić je nakon završetka instalacije porazgovarala sa učesnicima, kojima je poručila da joj je bilo veoma zanimljivo posmatrati njihovu interakciju.

Ona je objasnila da se prijavila na “Laboratoriju za djevojke” u sklopu UNFPA organizacije pod temom nasilja nad ženama i onoga što trpe na društvenim mrežama, bilo da je to fizička, psihička ili emotivna bol, a koju, kako je kazala, njeni vršnjaci niti starije žene ne mogu da verbalizuju drugim ženama, odnosno bilo kome oko sebe.

Dodala je da je i ona sama proživjela neku vrstu nasilja na internetu, zbog čega je u performans upravo stavila komentare s kojima se najviše susretala, te da su zbog toga krenuli od rečenice “Zašto si se okomio na mene?”.

“Ne znam jeste se ikad susreli s tom rečenicom, kad naprosto ne znaš šta si osobi uradio da tebi piše negativne komentare, okomi se na tebe, i onda smo mi promišljali i došli na ideju da bi to bilo najbolje predstaviti sa komljenjem kukuruza, kao kako se komi kukuruz ovdje u realnom vremenu, tako ste mogli vidjeti na projekciji da idu te ikonice”, kazala je Tomić.

Navela je da sam performans nije koncipiran na voajerizmu, kao u predstavama, nego da je sama umjetnička instalacija interaktivna.

“Dakle, komljenje kukuruza, komljenje komentara, bol koju sam htjela predstaviti jeste ta fizička bol, sa klečanjem nad tim komentarima, nad tim kukuruzima koji neprestano dolaze, koji se neprestano kome, i to je bila naša ideja”, pojasnila je Tomić.

UNFPA je 2021. godine pokrenula bodyright – društveni pokret utemeljen u cilju osiguranja odgovornosti tehnoloških kompanija, kreatora politika i drugih lidera, koji mogu suzbiti zlostavljanje na internetu.

“Dok je fizičko nasilje dobro shvaćen i osuđivan koncept, svi drugi oblici nasilja nad ženama se pogrešno smatraju kao manje teškim u nedostatku vidljivih fizičkih povreda”, navode iz UNFPA-e.

“Zea Mays” instalacija je bila dio jednodnevne konferencije “Ko pokreće BiH? IT djevojke!”, kojom je obilježen Međunarodni dan djevojaka u sektoru informacijsko-komunikacijskih tehnologija, a konferencija je organizovana u saradnji nekoliko UN-ovih agencija.

Povezane vijesti
Saznajte više
Kolegijum Narodne skupštine ostavio mogućnost stalnog zasjedanja ali uprkos najavama nije donio dramatične odluke
Uprkos najavama i očekivanjima da će Kolegijum Narodne skupštine Republike Srpske u utorak navečer donijeti odluku o vanrednom zasjedanju zbog izricanja presude Miloradu Dodiku i Milošu Lukiću, donesena je samo odluka kojom se otvara mogućnost da se nešto tako uradi u budućnosti.
Vijeće ministara povećalo sredstva UIO-u za preko 60 miliona za novu zgradu
Državni revizori potvrdili su pred parlamentarnom Komisijom za borbu protiv korupcije da su utvrđena odstupanja od zakona u procesu nabavke objekta Uprave za indirektno oporezivanje Bosne i Hercegovine, na način da je ovoj instituciji na raspolaganje dodijeljen iznos desetine miliona maraka veći od dozvoljenog.
Vojin Pavlović: Pjesme Baje Malog Knindže na skupu 11. jula u Bratuncu
Kantoni ne podržavaju Zakon o zaštiti civilnih žrtava rata