Transparency International podnio prijavu protiv Milorada Dodika
Milorad Dodik. Foto: EPA-EFE/STEPHANIE LECOCQ
Ivana Korajlić, izvršna direktorica TI-a, navodi da Zakon o sukobu interesa u institucijama vlasti BiH jasno propisuje ograničenja za nosioce javnih funkcija na nivou Bosne i Hercegovine, a koji se odnosi i na njihove bliske srodnike.
“Imamo taj problem što Komisija za odlučivanje o sukobu interesa ne funkcioniše, ne sastaje se, njen rad je blokiran svako malo. Tokom ovog mandata imali su samo tri sjednice od prošle godine, zapravo skoro godinu dana se nisu ni sastajali”, objašnjava Korajlić, dodajući da članovi komisije prestanu dolaziti na sjednice kada na dnevni red dođe slučaj koji uključuje visokopozicioniranog nosioca javne funkcije.
Iz Transparencyja navode da su, prema podacima iz nedavnog istraživanja portala Capital.ba, firme u vlasništvu porodice Dodik dobile u 2021. godini oko 370.000 maraka, iz Agrarnog budžeta i Kompenzacionog fonda RS-a.
“Konkretno, prema podacima Agencije za agrarna plaćanja RS-a, pravna lica ‘Fruit Eco’ iz Gradiške, te ‘Agro voće’ i ‘Global Liberty’ iz Laktaša u toku 2021. godine dobijala su pomoć za saniranje štete od mraza, podršku za prodano i proizvedeno voće, regresirano dizel-gorivo, protivgradne mreže i slično”, navodi se u saopćenju TI-a BiH.
Oni upozoravaju da je pravno lice “Ugostiteljstvo Agape” s.p, u vlasništvu Dodikove kćerke, dobijalo u proteklom periodu poslove od Ugostiteljskog servisa Vlade Republike Srpske u iznosima koji prelaze zakonski dozvoljeni prag od 5.000 KM godišnje.
Korajlić navodi da su povod za podnošenje prijave, osim istraživanja Capitala, bile i informacije koje su pronašli istraživanjem i praćenjem portala javnih nabavki.
“U svakom slučaju, ovo je neka praksa koja je prisutna duži vremenski period. Mi se nadamo da će ova prijava kad-tad doći na red, s obzirom na to da je zakonom propisan dug rok po kojem komisija može postupati nakon primijećene situacije sukoba interesa”, kaže Korajlić, dodajući da je rok četiri godine te da, ukoliko u ovom mandatu komisija ne uradi ništa, sljedeći mandat komisije može postupati po ovom predmetu.
Korajlić također ističe problem neefikasne primjene zakona, navodeći da komisiji na nivou BiH treba mnogo vremena da utvrdi slučajeve sukoba interesa, kao i da su sankcije koje utvrde vrlo niske.
“S druge strane, komisija u Republici Srpskoj jednostavno odbija da u većini slučajeva postupa, a u Federaciji BiH imamo problem što se od 2013. godine uopšte ne primjenjuje Zakon o sukobu interesa”, kaže Korajlić.