Izložba u Olimpijskom muzeju prikazuje retrospektivu razaranja i obnavljanja
Umjetnik Andrej Đerković u ruševinama Olimpijskog muzeja 1997. godine intervenisao je u ratom stradali prostor, a to je dokumentovao fotograf Safet Suljević. U susret godišnjici sarajevske Olimpijade, Đerković i Senka Ibrišimbegović, direktorica Javne ustanove “Gradski muzeji” Sarajevo, odlučili su te fotografije postaviti u autentičnim prostorima.
I sadašnja i izložba iz 1997. govore o životu Vile “Mandić”, današnjeg Olimpijskog muzeja, rekla je Ibrišimbegović ukazujući na to da je on simbol razvitka Sarajeva, ali i razaranja tokom opsade, kada je u aprilu 1992. ovaj objekat razrušen i zapaljen.
“Izložba govori o stradanju jednog objekta koji je simbol razvoja Sarajeva, koji je bio na vrhuncu 1980-ih godina”, kazala je Ibrišimbegović.
Ukazala je na to da je Olimpijski muzej prije pet godina obnovljen zahvaljujući, između ostalog, podršci umjetnika koji su objekat sapasili od potpunog propadanja. Taj ruševni prostor Đerkoviću je bio historijski i simbolički zanimljiv, tako da je u njemu nakon rata postavio instalacije kao odgovor na anomalije društva.
“One su bile rezultat te neke frustracije moje generacije tokom opsade, prema Evropi, prema svjetskom javnom mnijenju i njihovom odnosu prema Sarajevu tokom opsade”, rekao je Đerković za Detektor.
U okviru postavke bit će prikazan i dokumentarni film “My Own Private Sarajevo” Didiera Dematonsa iz 1998. godine, koji dokumentuje umjetničko i historijsko naslijeđe jednog vremena Sarajeva.
Izložba će biti otvorena do 31. januara.