Društvene mreže postale “sigurno mjesto” za širenje antisemitizma, navodi izvještaj
Društvene mreže. Foto: Ilustracija
Istraživači Centra (Center for Countering Digital Hate), prema izvještaju, koristili su mogućnost prijave objava na društvenim mrežama u više od 700 primjera antisemitizma na društvenim mrežama.
“Objave koje smo prijavili u svrhu ove analize imale su više od 7,3 miliona pregleda”, navodi se u izvještaju Centra za borbu protiv digitalne mržnje, neprofitne organizacija iz Velike Britanije koja se bavi temama govora mržnje i dezinformacijama u online prostoru.
“Svaka od objava koju su naši istraživači jasno identificirali i označili zbog antisemitske mržnje, prekršila je postojeća pravila platforme”, navode u izvještaju.
Instagram, TikTok i Twitter su, kako se navodi u izvještaju, dopuštali hashtagove koji su se koristili za antisemitski sadržaj.
“Postoji 447 objava, koje su analizirane u ovom izvještaju, a koje su se koristile hashtagovima kako bi objavljivale antisemitski sadržaj”, ističu istraživači u izvještaju.
Facebook je društvena platforma koja je odreagovala na najmanji procenat prijavljenog sadržaja u poređenju sa ostalim platformama, navodi se u izvještaju. Od 129 objava, koje su prijavili istraživači iz Centra, Facebook je odreagovao na 14 objava.
Instagram je, od 277 prijavljenih objava, odreagovao na 52, odnosno 18,8 posto, te je samim tim i platforma koja je odreagovala na najveći broj prijava, navodi se u izvještaju.
Koristeći se posebnom metodologijom, Centar je u periodu od šest sedmica locirao 714 objava na društvenim mrežama koje su u sebi sadržavale govor mržnje, a potom te objave i prijavili.
Imran Ahmed, izvršni direktor CCDH-a, rekao je za The Guardian da su mediji, postali “siguran prostor za rasiste” i za normalizaciju “retorike mržnje bez straha od posljedica”.
“Zbog toga društvene mreže postaju sve nesigurnije mjesto za Jevreje, kao i za žene, tamnopute ljude, muslimane, LGBT populaciju i za mnoge ostale grupe.
Kako se dalje navodi u izvještaju, navedene platforme nisu odreagovale na 89 posto prijavljenih antisemitskih teorija zavjera na društvenim mrežama. Teorije zavjera na koje platforme nisu odreagovale, između ostalog, odnose se na Georgea Sorosa, porodicu Rothschild i uključenost Jevreja u koronavirus i vakcine.
Pet najvećih društvenih platformi nije odreagovalo na tri četvrtine objava koje su sadržavale ekstremističku mržnju usmjerenu protiv Jevreja. Kako se navodi u izvještaju, objave su se konkretno odnosile na negiranje holokausta, pozivanje na nasilje nad Jevrejima, rasističke karikature jevrejskog naroda, te nacistički i neonacistički sadržaj.
Reagujući na nalaze izvještaja, društvene mreže Facebook, Twitter, TikTok i YouTube su za The Guardian navele kako su napravile napredak u sprečavanju antisemitizma, ali da ti napori moraju biti stalni te kako osuđuju bilo kakav govor mržnje.
Centar za borbu protiv digitalne mržnje navodi u svom izvještaju i nekoliko preporuka u svrhu smanjenja govora mržnje, a koje podrazumijevaju uklanjanje grupa na društvenim mrežama koje su posvećene antisemitizmu, uklanjanje antisemitskih hashtagova i zatvaranje računa koji vrijeđaju Jevreje na rasnoj osnovi.
Osim toga, smatraju da bi zakonodavci trebali osigurati postojanje finansijske destimulacije za toleranciju mržnje, te da bi platforme trebale zaposliti, obučiti i podržati moderatore za uklanjanje mržnje.