Članak

Još jedna godina bez naplate naknada za avioprevoznike

8. Decembra 2016.11:11
Tokom ove godine bh.

vlasti na državnom nivou nisu počele implementaciju odluke o visini naknade koju plaćaju avioprevoznici za svakog putnika i tonu robe, iako je ona usvojena prije preko sedam godina.

Odluka o visini naknade koju plaćaju operateri avijacije po prevezenom putniku ili toni prevezene robe donesena je 2009. godine, ali do implementacije nije došlo ni ove godine zbog neslaganja između entiteta, što je dovelo do milionskih gubitaka.

Poslanik u Predstavničkom domu Parlamentarne skupštine Salko Sokolović je na prošloj sjednici okrivio Ministarstvo komunikacija i prometa i Direkciju za civilnu avijaciju (BHDCA) za nesprovođenje odluke i kršenje Zakona o avijaciji.

Prema riječima Sokolovića, nesprovođenje ove odluke dovodi do milionskih gubitaka u budžetu.

“Ured za reviziju je 2015. godine konstatovao oko dva miliona nenaplaćenih prihoda. Po mojoj procjeni, nastala finansijska šteta je sada oko deset miliona konvertibilnih maraka”, rekao je Sokolović Balkanskoj istraživačkoj mreži Bosne i Hercegovine (BIRN BiH).

Iz Ministarstva komunikacija i prometa priznaju da tokom ove godine nije došlo do implementacije odluke, tako da nisu ni ostvareni prihodi po ovom osnovu.

Oni pojašnjavaju da je do odlaganja došlo zbog različitih stavova entitetskih ministarstava i aerodromskih preduzeća s jedne strane i BHDCA sa druge strane, zbog čega su održani sastanci na kojima su izvršene korekcije odluke.

Sokolović kaže da nije zadovoljan ovim odgovorom jer je Zakonom o vazduhoplovstvu BHDCA nadležna da sprovede odluku o visini naknade koju plaćaju operatori avijacije. “BHDCA nije trebala u donošenju ove odluke konsultovati entitetska ministarstva i aerodromska preduzeća, već donijeti odluku i objaviti je u Službenom glasniku, a zatim pristupiti prikupljanju sredstava”, tvrdi Sokolović.

S druge strane, sekretar Ministarstva komunikacija i prometa Igor Pejić ističe da se ne radi o odluci koja je lako i jednostrano primjenjiva, što potvrđuje činjenica da je od 2009. godine više ministara propustilo da je implementira.

“Ne samo BHDCA, već i druge institucije, imaju obvezu konsultirati nadležna tijela, jer se primjena te odluke izravno tiče tih tijela, u ovom slučaju, aerodroma. Uspostavljanje naknade koju je propisala BHDCA bez prethodno provedenih konsultacija, čak može ugroziti rad aerodroma, primjerice tuzlanskog, koji ima zaključen niz ugovora s avioprijevozničkim kompanijama, u koje nije ukalkulirana ta taksa”, pojašnjava Pejić.

Trenutno se naplaćuje taksa od dvadeset konvertibilnih maraka (KM) po prevezenom putniku, koju je privremeno nametnula Vlada Federacije BiH (FBiH) i samo po tom osnovu u prošloj godini je naplatila skoro osam miliona KM, kaže Pejić i dodaje da je Ministarstvo komunikacija i prometa nakon konsultacija ove godine predložilo novo rješenje kako bi se konačno trajno riješilo ovo pitanje.

“Novim prijedlogom, u 2017. godini bi naknada po prevezenom putniku iznosila 1 KM, godinu kasnije 2 KM, a treću i svaku narednu 3 KM. Tona prevezenog tereta prve godine bi iznosila 20 KM, druge 30 KM a treće i svake naredne 40 KM. Time bismo ostavili vremena tržištu da se pripremi i zaključi nove ugovore s avioprijevoznicima, što je i BHDCA ocijenila prihvatljivim”, otkriva Pejić.

Denis Džidić