Članak

Ministarstvo komunikacija i prometa reagovalo na tekst BIRN-a BiH

8. Septembra 2017.14:44
Ministarstvo komunikacija i prometa Bosne i Hercegovine reagovalo je na tekst koji je objavila Balkanska istraživačka mreža Bosne i Hercegovine (BIRN BiH): Ismir Jusko kupio najskuplji model "Superba" sa dizajnerskim potpisom.

This post is also available in: English

Ministarstvo komunikacija i prometa Bosne i Hercegovine reagovalo je na tekst koji je objavila Balkanska istraživačka mreža Bosne i Hercegovine (BIRN BiH): Ismir Jusko kupio najskuplji model “Superba” sa dizajnerskim potpisom.

“Apsolutna je neistina da se radi o najskupljem modelu Škode Superb, što je lako provjerljivo kod ovlaštenih autokuća, jer najskuplje vozilo Škoda Superb košta preko 100 hiljada maraka”, tvrde iz Ministarstva u saopštenju koje su poslali medijima.

Superb L&K najskuplji je model ovog automobila, prema dostupnim katalozima zvaničnih prodavača Škode u BiH. Od tri ponuđena modela L&K najskuplji je sa motorom 2.0 TDI i snagom od 140 kW, automatskim mjenjačem sa šest brzina i pogonom sa sve točkove, a koje je i kupilo Ministarstvo prometa i komunikacija.

Cjenovnik vozila Superb. Izvor: Skoda.ba

BIRN BiH u tekstu navodi cijenu dodatne opreme i ne tvrdi da je naručena niti kupljena sva dostupna dodatna oprema, čime bi kupljeni Superb mogao premašiti 81.000 maraka. To ne mijenja činjenice i navode iz teksta da je Ministarstvo kupilo najskuplji model Škode Superb.

Činjenica je da je Superb najskuplji automobil koji Škoda nudi u svom zvaničnom salonu, od kojih je  L&K najskuplji model. To su BIRN-u BiH kazali u zvaničnom Škodinom salonu u kojem je i kupljen automobil za Ministarstvo prometa i komunikacija.

Na novinarsko pitanje zašto je ministarstvo kupilo najskuplji model Superba, sekretar Igor Pejić nije negirao da je kupljen najskuplji model, a njegove odgovore smo prenijeli uz poštivanje novinarskih standarda.

Ministarstvo u saopštenju navodi da nije tražen nikakav paket opreme i što se može vidjeti iz “javno dostupne tenderske dokumentacije”. Ovaj, kao niti niz drugih navoda iz saopštenja Ministarstva, BIRN BiH nije iznosio u tekstu, a jasno su navedene razlike o onome što je traženo, a što je isporučeno. Po Zakonu o javnim nabavkama, institucijama je zabranjeno navoditi modele auta i pakete opreme.

Tenderska dokumentacija za kupovinu automobila bila je dostupna registrovanim ponuđačima na stranici Agencije za javne nabavke tokom trajanja tendera. U vrijeme pisanja teksta, tenderska dokumentacija nije bila dostupna na stranici Ministarstva, ali su je BIRN-u BiH dostavili nakon tri mjeseca i više zahtjeva uz plaćanje naknade kopiranja.

U ostatku saopštenja Ministarstvo iznosi vlastite stavove i ne dovodi u pitanje činjenice iznesene u tekstu BIRN-a BiH.

Saopštenje Ministarstva komunikacija i prometa prenosimo u cjelosti.

Apsolutna je neistina da se radi o najskupljem modelu Škode Superb, što je lako provjerljivo kod ovlaštenih autokuća, jer najskuplje vozilo Škoda Superb košta preko 100 hiljada KM.

U naslovu i dijelu teksta, tendenciozno i zlonamjerno se citiraju opisi proizvođača vozila, a ne zahtjevi Ministarstva po pitanju nabave vozila.

Ministarstvo nije tražilo bilo kakav potpis, pa tako ni dizajnerski, što se može utvrditi uvidom u javno dostupnu tendersku dokumentaciju.

Ako je novinar već istraživao i htio objektivno informirati javnost, letimičnim uvidom u web stranice ovlaštenih autokuća mogao je saznati da su svi modeli Škode Superb iznad opreme ˝Style˝ (najniža cijena 67.570 KM) modeli ˝L&K˝, odnosno sa ˝dizajnerskim potpisom“.

Osnovni zahtjev ministra Ismira Juska bila je ušteda prilikom nabavke ovog i svih drugih vozila, što je bez ikakve sumnje ovom nabavkom i ostvareno, s obzirom da je nabavljeno vozilo 20 hiljada maraka jeftinije od vozila na koje imaju pravo svi ministri u Vijeću ministara BiH, uključujući i ministra Juska.

U tekstu se navodi da „…uklonjiva vreća Unibag nije tražena u tenderu ali je isporučena…“, ali se ipak u nastavku zlonamjerno i tendenciozno navodi kako vreća služi „za transport skija ili snowboarda“, što je u najmanju ruku nekorektno i neprofesionalno.

Ovo vozilo je nabavljeno deset godina nakon nabavke prethodnog vozila Audi A6, u vrijeme mandata ministra Bože Ljubića, koje je u to vrijeme koštalo preko 100 hiljada maraka.

Također, nabavka ovog vozila dijelom je finansirana iz sredstava prodaje starih vozila Ministarstva nabavljenih 2007. godine i prije.

Činjenica uštede budžetskih sredstava u tekstu se ciljano tendenciozno i zlonamjerno predstavlja u sasvim drugom svjetlu, u očitoj namjeri diskreditacije ministra Ismira Juska.

Dodatno, podsjećamo javnost da ministar Jusko od svog imenovanja na poziciju ministra, iako ima utvrđeno zakonsko pravo, nema vozača, čime je i po tom osnovu napravljena ušteda budžetu institucija BiH koja se već danas mjeri u desetinama hiljada maraka.

U više navrata, ministar Jusko je službene poslove obavljao svojim privatnim vozilom kojim sve vrijeme od stupanja na dužnost ministra dolazi na posao.

Razumijevajući želju novinara za „ekskluzivama“ i „skandalima“, uvjereni smo da nabavka vozila 20 hiljada jeftinijeg od zakonskog limita nikako ne spada u tu kategoriju, niti je korektno da se primjer domaćinskog i štedljivog odnosa ministra Ismira Juska prema budžetu BiH zlonamjerno i tendenciozno iskrivljuje i predstavlja kao nepostojeća rastrošnost.  

Semir Mujkić


This post is also available in: English